NL| EN
YouTube Twitter Facebook Google+
Slide background

FAQ

  1. Beheren jullie ook bedrijfsruimtes?
    Ja hoor; EHV Vastgoedmanagement beheert ook bedrijfs- en of kantoorruimtes. Onze core business is de woningmarkt maar wij beheren ook portefeuilles met woningen en bedrijfsruimtes.
     
  2. Wat verstaan jullie onder gemeubileerde, gestoffeerde of kale verhuur?
    Bij kale verhuur (meestal is dit verhuur via een woningstichting) heeft een woning alleen een standaard keukenblok en een badkamer met betegeling en wastafel en bad of douche. Bij gestoffeerde verhuur is de woning voorzien van een vloer, gordijnen, vaste verlichting en een volledig ingerichte keuken met apparatuur. Gemeubileerd is het meest uitgebreid; naast gestoffeerd is de woning voorzien van meubilair, apparatuur maar ook voorzien van internet en tv. De huurder kan hier per direct intrekken.
     
  3. Hoe zit het belastingtechnisch wanneer ik mijn woning verhuur?
    Deze vragen krijgen wij heel erg vaak en wij verwijzen verhuurders graag door naar de website van de belastingdienst aangezien de overheid en belastingdienst vaak regels aanpast en/of wijzigt. Heeft u een specifieke vraag dan kunt u ons uiteraard even emailen. Ingewikkelde vraagstukken gelieve bij uw boekhouder of accountant neer te leggen.
     
  4. Wat is beter? Verhuur aan een bedrijf of Particulier?
    Veel verhuurders willen graag verhuren aan een bedrijf uit de regio i.v.m. zekerheid. Zekerheid van betaling en een nette huurder. Dit klopt, maar een particuliere huurder is ook prettig aangezien zij ook nette huurders zijn en vaak voor lange termijn willen en kunnen huren.
     
  5. Ik woon in het buitenland, is dat een probleem m.b.t. de communicatie?
    50% van onze verhuurders woont buiten Eindhoven of in het buitenland. Voor ons is dit geen enkel probleem. Wij kunnen perfect communiceren met de verhuurder per email of telefoon. Wij kunnen u alles uit handen nemen, ook als de woning nog niet is verhuurd. Denk hierbij aan verbouwing, inrichting, schoonmaak.
     
  6. Hoe kan ik voorkomen dat mijn woning wordt uitgeleefd of een slechte huurder krijg?
    Een goede selectie en screening is zeer belangrijk. Wij accepteren niet iedere huurder. Originele stukken, checken van gegevens vooraf. Tijdens de huurperiode kunnen wij een inspectie uitvoeren en waar nodig de huurder attenderen op slecht onderhoud. EHV heeft tevens een eigen schoonmaakteam die dagelijks woningen schoonmaken voor zowel huurder als verhuurder.
     
  7. Wanneer ontvang ik mijn maandelijkse huur?
    Iedere maand voor of op de 10e werkdag ontvang u de huurpenningen op uw bankrekening. Wanneer de huurder niet heeft betaald voor de 10e werkdag zal onze financiële beheerafdeling de huurder contacten per mail, telefoon en/of schrijven. Dit gebeurt al na de 1e werkdag van iedere maand.
     
  8. Welke kosten heb ik naast jullie kosten als beheerder?
    Hierbij dient u rekening te houden met de makelaarskosten (kosten voor de verhuurbemiddeling), onderhoud, verzekeringen, (gemeentelijke) belastingen, rente en aflossing bank, inrichting of modernisering.
black koffie

Heeft u vragen?

Wij nodigen u graag uit om een kopje koffie te komen drinken!

koffie